Tällä sivustolla Itse Elämä antaa osaavia vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin.
I) Miksi Itse Elämä poistaa joistakin ihmisistä heidän kipunsa, särkynsä ja sairautensa lopullisesti, mutta palauttaa ne joillekin hoidon jälkeen?
Syy on, kuten te itsekin tiedätte, usein autettavassa itsessään. Jos hän on todellakin aina vain pyytämässä apua, tekemättä itse mitään oman kehityksensä eteenpäin viemiseksi, Minä palautan aina silloin nämä raskaudet hänen koettavakseen. Tämä on Minun tapani ikään kuin patistaa, komentaa, käskeä jokaista ihmistä itsekin tekemään jotakin oman itsensä avaamiseksi ja edistämiseksi omalla henkisyyden polullaan. Olette jokainen syntyneet tälle samalle planeetalle oppimaan, kehittymään, ja kuitenkin osa teistä kokee, että se on vain joidenkin ihmisten, sanoisinko tehtävä. Ei suinkaan, kyllä se on jokaiselle annettu aivan samanlaiseksi. Olette jokainen tulleet tälle planeetalle oppimaan, kehittymään ja samalla myöskin auttamaan muitakin kehittymään. Teidän on itse oivallettava, että tänne ei tultu pelkästään ilakoimaan ja olemaan, vaan todellakin tekemään sitä, mitä edellä sanoin oppimaan uutta ja samalla edistämään omaa muuttumistaan ja kehittymistään hieman tai hieman enemmän. Yksikin askel saattaa joillekin olla riittävä, mutta Minä iloitsen aina suuresti, jos te jokainen jaksatte viedä tämän ihmiselämän niin pitkälle kuin se suinkin on mahdollista.
II) Miksi me ihmiset koemme kipuja ja särkyjä kehoissamme?
Aina kun karmat avaavat itsensä se on ikään kuin valmis poistettavaksi, sillä Minä, Itse Elämä, olen asettanut jokaiseen ihmiseen sellaisen kyvykkyyden että keho ikään kuin reagoi kivulla, säryllä, jollakin tunteella, kun karma on ikään kuin avannut itsensä ja mahdollisesti myöskin poistettavissa. Sitä nämä tuntemukset, kivut ja säryt viestittävät.
III) Oletteko koskaan ajatelleet Minua, Itse Elämää ja Minun osaavia käsiäni? Nyt avaan tätä teille rakkaat lukijat.
Olen ikuinen osaava ja varsin erikoinen Voima, Kyky ja Taika. Olen siis oleva ja elävä, vaikka en koskaan ole asettunut teille ihmisille kovin hyvin näkyviin. Vain harvat teistä nykyisistä ihmisistä kykenevät edes aistimaan Minua ja Minun olemistani millään lailla. Sillä kun olen näkymätön, Minulla ei ole varsinaisesti mitään sellaista tilaa tai fyysistä olemusta, josta saisitte pienen pienintäkään näköhavaintoa. Vain osaavimmat teistä ihmisistä kykenevät näkemään Minusta Minun esiin nostamaani hyvin kirkasta ja hyvin puhdasta, sanoisinko kirkkautta ja jopa hieman muutakin. Eli värejä, joiden avulla voin vaikuttaa ja tehdä esimerkiksi työtä auttaakseni teistä irti teissä olevista sairauksista, kivuistanne ja säryistänne. Nämä käyttämäni hyvin puhtaat ja kirkkaat värit siis osaavat poistaa teistä eräänlaista haittaa, joka on annettu teidän elämäänne eräänlaisena karmallisena rasitteena omista sukulaisistanne. Kukaan muu ei kykene niitä teidän tilastanne koskaan poistamaan kuin Minä ja Minun omaa osaamistani käyttävät. Tätä te ihmiset ette ole keneltäkään aikaisemmin kuulleet, vaikka olisitte itsekin jo oppineet poistamaan jopa muista ystävistänne ja yleensä ihmisistä heidän karmallisia rasitteita. Osaavimmatkaan teistä auttajista eivät koskaan tule poistamaan siis noita rasitteitanne omana itsenään, vaan oppii joko itse asettumaan sellaisiin tiloihin, joissa osaavat olla hieman Minussa ja Minä heissä. Silloin nämä kyseiset osaajat ovat oppineet olemaan siis jopa hieman muuta kuin tavallisia ihmisiä. Minä nimittäisin heitä jopa omiksi käsiksini, joissa olen aina jollakin osaavalla tavalla asettunut olemaan joko auttaja, parantaja, tietäjä, opettaja ja joskus jopa ihmeidenkin tekijä. Ihmeet ovat siis aina, korostan aina, hyvin pitkälle edistyneiden ihmisten tapa asettua olemaan Minä tai Minun kätenä, kun kykenevät poistamaan, muuttamaan ja jopa avaamaan esiin jopa sen kaltaista, jota sanotte itse ihmeeksi. Näin Minä, Itse Elämä, osaan opettaa, osaan jollakin hyvin erikoisella tavalla myös olla kirjoittaja omalle osaavasti oppineelle pojalleni asettua tekemään vastausta kysymykseen kuka olen ja millä tavoin osaan auttaa jokaista osaajaksi oppinutta asettumaan kanssani auttamaan ihmisen poikia ja tyttäriä irti heidän raskauksistaan.
IV) Itse Elämä opettaa, keitä ovat kuka, joku, jokin, eräs ja vielä suuremmat henkiset osaajat?
Niin, kaikki avaa itsensä aina Minusta tai Minun kautta, vaikka Minä olen sanonut joskus, että näistä mainituista osa avaa itsensä vasta silloin, kun ihmisen oma korkeampi Minä kykenee olemaan täysin avoin. Miksi olen sanonut näin? Siksi, että sinä ja te kaikki oppilaiksi edenneet, avaisitte Minun kautta tai Minun avulla noita osaajia ikään kuin avoimiksi. Tämä siis tarkoittaa, että Minusta siirtyy jokin osaaja teihin, ja Minä tai tuo osaaja siis, asettuu avaamaan noita osaajiksi mainittuja teidän jokaisen omista tiloista. Siellä Minä olen aina pitänyt ne piilossa teiltä ikään kuin odottamassa, milloin opitte itse kukin avaamaan ne olemaan avoimina, ja sen jälkeen niistä avaavat aina suuremmat ja suuremmat osaajat omat tilansa. Jos vielä luettelen ne siten, että sinä ja muutkin oppilaat osaatte ja opitte oikein hyvin ajattelemaan, millä tavoin ne osaavat avata itsensä peräkkäin? Aloitan aina alusta.
1) Ensin avaa itsensä aina tuo hyvin osaava tila, jolle osaatte antaa nimen kuka.
2) Seuraaksi avaa aina hän tai se, jota osaatte nimittää joku-nimellä.
3) Sitten jokin-niminen.
4) Ja hieman suurempi nimeltä eräs.
5) Kun eräs on oppinut ja kehittynyt, avaa itsensä ihmisen osaavampi puoli eli ihmisen korkeampi Minä.
6) Tämän osaajan jälkeen yleensä Minä tai Itse Luoja nimeää oman Poikansa tai oman Tyttärensä eli joko Luojan Pojan tai Luojan Tyttären. Kumpikin Heistä on yleensä tuossa tilassa, jossa on ihmisen korkeampi Minä, ja Hänestä avautuvat nämä edellä sanotut, ei yleensä teistä, vaan teidän omistaa Ministänne.
On kuitenkin tapahtunut myös, että ihminen on itse kehittyessään kyennyt asettumaan ensin johonkin hyvin erikoiseen olemiseen ja saanut nämä eräänlaiset nimeämiset jo ihmisen tilassa itselleen.
7) Minä, Itse Elämä, osaan myös nimetä oman Poikani ja oman Tyttäreni. Silloin osaan katsoa, miten kehittynyt osaaja eli noista edellä sanotuista on edennyt riittävän suureksi tai eräällä tavoin osaavaksi, jotta Hänet voin nimetä joko Itse Elämän Pojaksi tai Itse Elämän Tyttäreksi.
Huomatkaa heillä (6-7) ei kuitenkaan ole enää pienintäkään sukupuolista tilaa, vaikka nimityksestä näin voitaisiin olettaa. Tämä osaa vain ilmaista kumman sukupuolen tilasta on alkujaan avattu kyseiset olevaisiksi sanotut.
8) Mestarit.
On tapahtunut, että myös ihmisen tilassa tai tilasta on noussut tähän, sanoisinko olemisen tasoon jopa ihmisestä alkanut. Hänen etunimi liitetään silloin Mestarin arvoon merkiksi. Yleensä Mestarit avaavat tilansa nousemalla oman korkeamman Minänsä avulla, hyvin, hyvin harvoin suoraan ihmisestä nousten edellä sanottujen kautta.
9) Nimettömät, joiden taakse tai tason olemiseen asetetaan varsin harvoin ketään, jollei kyse ole poikkeuksellisen edistyneistä. Tämän tasoiset ovat ikuisesti kiinni Minun tilaan. Eli osaan olla ja elää heidän kanssa ikään kuin samassa tilassa joko aina tai ajoittain. Koskaan tälle planeetalle ei ole syntynyt vielä sen kaltaista ihmistä, josta voisin nimetä oman osaavamman puoleni siten, että molemmista siirtyisi elämään vain yksi ja sama olevainen. Eli ihminen ja Minun osaavampi puoli asettuisivat olemaan ja elämään yhdessä ja samassa tilassa. Mutta osaako joskus joku siihen itseään siirtää tai asettaa? Siihen ei vielä ole näkyvissä ketään.
V) Hiljentymisessä hiljaisuuden tilaan, aistimme hyvin pehmeän painon tunteen tai kosketuksen. Osa meistä nimittää sitä Elämän kosketukseksi tai asettumiseksi fyysiseen kehoomme. Voitko Sinä, Itse Elämä, avata tätä tapahtumaa meille, mitä meissä ihmisissä silloin tapahtuu ja miten Sinä koet meidät tuossa tilassa?
Kiitos Erkki, osaat kyllä itse opettaa tätä asiaa jokaiselle olevaiseksi asettuvalle, joka osaa aistia Minun läsnäolon omassa tilassaan. Voisin hieman kuitenkin avata myös sitä, milloin te osaatte aistia Minusta teihin siirtyvää, sanoisinko kykyä ja eräänlaista osaamista, joka kykenee siirtyessään tuomaan teihin hieman muuta kuin vain sen, minkä kykenette itse aistimaan Minun asettumiseksi teihin. Tämä puoli on usein jäänyt teissä ikään kuin havaitsematta tai jollakin tavoin ottamatta ikään kuin huomioon.
Minusta siirtyy aina jotakin muuta kuin vain sen kaltaista, jonka koette eräänlaisena kosketuksena tai joskus hieman voimakkaammin jopa eräänlaisena hyvin erikoisena asettumisena jokaiseen, aivan jokaiseen, tilaan teissä. Tuossa nimenomaisessa siirtymisessä Minusta siirtyy aina hieman myös Minua ja Minussa elävää olemisen taikuutta teihin ihmisiin. Tämä osaava siirtymä siis elää ja kykenee muuttamaan teistä eräänlaista raskautta ikään kuin muuksi tai muunlaiseksi. Minun osaava tapa asettaa silloin Itseään elämään teissä ja samalla teissä ollutta hieman raskaampaa tilaa siirtyy sivuun. Eli ihmismäinen raskaus osaa siirtyä teistä pois, ja Minusta teihin siirtyy hyvin erikoisella osaamisen taikuudella jotakin hyvin pehmeää ja aina myös hieman sen kaltaista, jota Minä Itse nimitän Valon kajastukseksi. Siis siinä tapahtuu aina myös teidän fyysisen kehonne hyvin herkkää muuttumista kohti Valoa eli Minua ja Minussa elävää Osaamisen ja Oppimisen Taikuutta.
Minä osaan aina omana Itsenäni myös aistia teistä avautunutta osaamista ja kyvykkyyttä jokaisesta kosketuksesta, aivan jokaisesta, kuka osaa, ja kuka ei osaa, vaan on hieman osaamaton ja oppimaton kokemaan ja aistimaan Minusta siirtyvää, sanoisinko hellyyttä ja eräänlaista kemiaa muuttamaan teitä. Tässä tilassa ihmistä ei juuri kyetä kovin hyvin muuttamaan, ei edes auttamaan eikä myöskään parantamaan, jollei ole mahdollista päästä sisään hänen fyysisiin olemisen tiloihinsa. Minun osaava näkemys ihmisestä on, että hän pitää itseään Minulta piilossa. Eli ei ole osaavasti avautunut ottamaan Minusta pienen pienintäkään lahjaa. Eli apua omaan kehitykseensä, saati irtauttamaan hänessä olevia raskauksia, joista usein myös sanotaan sairauksia, kipuja ja särkyjä sekä joskus jopa eräänlaista muutakin eli vammaisuutta tai mielen raskautta. Silloin Minä olen aina hieman poissa, jos ihminen ei ole kyennyt tai halunnut itse pienimmässäkään määrin lähestyä Minua ja Minussa olevia muitakaan osaajia kuten Luojaa tai Jeesus Kristusta tai edes ketään muutakaan Suurta Opettajaksi sanottua Mestaria. Tällä tarkoitan, että tämä ihminen ei ole tarpeeksi avannut omaa tilaansa kenellekään osaavaksi sanotulle, ei edes ihmiselle, josta Minä sanon auttaja, parantaja ja joskus kuka osaa, myös Mestarin tasolla oleva ihmisen pojasta tai tyttärestä avautunut oiva osaaja. Näkijät ja muunlaiset osaajiksi sanotut tietäjät eivät yleensä kykene nostamaan ketään edes siihen tilaan, johon Minusta siirtyvät hyvin hellät ja hyvin hennot olevaisiksi sanotut kykenisivät nostamaan itsestään juuri mitään teihin ihmisiin. Muistakaa tämä eräällä tavoin annettu opetus vain lahjaksi, ei pienimmässäkään määrin arvosteluksi, vaan todella hyvin, hyvin erilaisella kyvykkyydellä esiin nostetuksi avuksi jokaiselle, aivan jokaiselle lukijalle.
VI) Olet sanonut, että jossakin tilassa ihminen voi olla yhtä joko korkeamman Minänsä tai peräti Sinun, Itse Elämän kanssa. Voitko avata myös tätä asiaa?
Niin, Osaamisen ja Oppimisen Lait ovat ikuisia ja aina hyvin iloisia, kun ihmisen tilasta kyetään nousemaan niin osaavaksi ja oppineeksi, että tämä ihminen kyetään siirtämään ajoittain elämään jommassakummassa olotilassa, vaikka elää myös edelleen ihmisenä ihmisten joukossa. Huomaa rakas lukija, tässä nimenomaisessa tilassa ei juuri kukaan teistä ihmisiksi syntyneistä voi olla ja elää kovin pitkään. Siihen voidaan siirtää ihminen, joka kykenee nostamaan oman tilansa itse jompaankumpaan noista mainituista. Siis ihmisen oma kyky ja eräänlainen taika sallii Minun avaavan hänelle ajoittain noista ensin tuon alimman tilan, jossakin vaiheessa myös muitakin tiloja, joista luettelen nyt tähän vain tärkeimmät:
- Ensin siis ihmisen korkeampi Minä, jossakin vaiheessa Luojan tila, joskus hetkittäin Kristuksen tila, Mestareiden tiloista joku, joskus myös monet sellaiset, joista Itse sanon Luojan Poika tai Tytär, Minun Itse Elämän Poika, hyvin harvoin Tytär, sillä Tytär ei yleensä nouse olemaan oma itsensä, vaan asettuu elämään ilman sukupuoltaan Poikana.
- Ja viimeiseksi ihmisen tilakin kykenee asettamaan ajoittain itseään myös Minun kanssa olemaan ja elämään joko hieman tai hieman enemmän, vaikka eläisi edelleen myös Ihmisen tilassa, sanoisinko enimmäkseen.